Thursday 8 September 2011

LAMPU JALAN TIDAK BERFUNGSI

Dalam mengawal berlakunya sesuatu perkara jenayah yang lebih xtream berlaku kerajaan perlu mengambil langkah-langkah keselamatan yang ketat. Dalam masyarakat hari ini ramai remaja atau individu yang lebih suka mengambil langkah bodoh untuk melakukan rompakan, rogol, ragut dan sebagainya.

Hal-hal sedemikian selalunya berlaku di kawasan lorong-lorong gelap yang tidak berfungsi lampu jalan dan sebagainya. Jesteru itu SUARA KITA menyeru kepada pihak berkenaan agar dapat mengenalpasti kawasan-kawasan yang lampu jalannya tidak berfungsi seperti di kawasan perumahan swasta, kerajaan, perkampungan atau sebagainya.

Ini bukan saja mengelakkan perkara seperti di atas berlaku, tetapi perkara ini akan menjadi buah mulut pelancung yang berkunjung di negeri ini. Dan perkara ini akan menampakkan kelemahan pentadbiran dan keperhatian kerajaan dalam menangani perkara tersebut.

Pihak SUARA KITA telah beberapa kali mengadukan perkara ini kepada pihak SESB, tetapi jawapan yang diberikan adalah lampu jalan tersebut perlu dipesan daripada luar negeri dan mengambil masa lama. Ini bukan satu alasan yang perlu diberikan kepada orang awam yang memerlukan keselesaan persekitaran, tetapi kesungguhan pihak berkenaan untuk melaksanakan tanggungjawab mereka terhadap keperluan orang awam atau rakyat.

Jadi sekali lagi pihak SUARA KITA memohon agar perkara ini di segerakan supaya kita dapat menikmati keselesaan dalam menjalankan tugas setiap hari. HARAP MAKLUM.

SUARA KITA " RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN "

No comments:

Post a Comment